15. januar 2015

Stor forskjell på Thermos og Thermos


Thermos Light & Compact har i flere år vunnet ulike brukertester. Jeg har halvlitersvarianten men mitt eksemplar har de senere år blitt skikkelig dårlig. Den holder ikke på varmen. Kan ikke huske den var slik tidligere, og jeg vet ikke hva som har skjedd med den annet enn at det virker som den har mistet isolasjonsevnen fullstendig. Det er hel og fin uten bulker.
Jeg bestilte derfor en ny av samme type og størrelse.


Eneste forskjellen jeg kan se er at den nye har vippekork. Men en liten test på kjøkkenbenken viser en vesentlig forskjell på gammel og ny: Etter 6 timer er vannet i ny fortsatt godt og varmt mens det i den gamle holder romstemperatur.  Når jeg heller varm drikke i den gamle termosen blir den raskt varm utenpå.  Den nye termosen er kald og isolerer som den skal.

Ikke noe å lure på: Ut med gammel - inn med ny.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar