9. november 2013

Fin dag i skogen, men med 2 elgfall og haralos rett ved

.. ble det litt vel folksomt for oss, så det ble en halv dag i stedet for en hel. Tydelig at det er noe elg igjen på kvoten her for elgjegerne jakter nå blant turgåere. Hadde også en harabikkje med los i hælene på oss i en kilometer. Jeg koblet Ivo for ikke å forstyrre den. For vår del startet det i tidlig i gråvær +4 grader. Fant to orrhaner i løpet av den første halvtimen. De gikk fra trærne mens Ivo jobbet med godlukt. Senere hadde vi mye markeringer ned over en hogstflate -  det endte i en stand inne i en tette. Jeg fulgte på så tett jeg klarte og var rett bak Ivo da han fikk stand.  Fuglen gikk etter noen sekunder og jeg måtte brøle for at Ivo ikke skulle gå etter. Han får noen meter fra der han sto og frem til setet, men han sitter der og venter og bra er det. (Nederst, en filmsnutt med denne situasjonen).

Senere hører jeg to orrhaner sitte i hvert sitt tre og spille til hverandre. Prøver å etterligne lyden og lokke dem inn, uten særlig effekt.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar