16. november 2014

Vrien tiur sprinter unna

Søndagstur i regn og dagslys som forsvinner raskt. Det er midten av november og det hender skogsfuglen er samarbeidsvillig på denne tiden. Slik var det ikke denne søndagen. Vi hadde 3 lange tiurarbeider men både bikkja og eieren var for treg på labben i dag.

Vi fant fugl og opplevde at orrene var lette og satte seg raskt opp i trærne før de stakk av så fort jeg nærmet meg. Storfuglen gjorde det mer spennende for oss. Ivo hadde flere situasjoner der han står, jeg finner han igjen etter noen minutter, Jeg ber han reise. Han hiver seg på, men fuglen har beinet unna. Han finner sporet, ny stand, jeg kommer til, han reiser men fuglen har igjen beinet unna og jeg hører den tar til vingene og setter seg i et tre rundt 50 meter unna.  Det jeg tror skjer er at Ivo er litt for forsiktig i dag. Han står men bør ikke vente på meg men løse ut når fuglen beiner unna. Ja, ja - vi kan ikke alltid lykkes. Men en fin søndagstur var det uansett. Alltid moro med litt action.

Noen korte filmsnutter:


Fortsatt grønt og frodig i skogen nå - midt i november måned



Et eller annet sted her satte en tiur seg inn etter å ha blitt støkket fra bakken. Det mørkner så jeg fant aldri fuglen.


Tiur i siktet. Men vi var for trege i dag.

2 kommentarer:

  1. Stor glede å følge dere... Får håpe snøen kommer sent

    SvarSlett
    Svar
    1. Ser ikke ut til at det skal komme snø på østlandet med det første, så vi håper på noen jakt- eller treningsturer til før truger og ski hentes frem. Hyggelig at du liker å følge med her.

      Slett