3. november 2014

Bomtur i skoddeheimen

Det går mot tidenes varmeste år i Norge  og det betyr at jaktsesongen kan utvides. Men det betyr også at det kommer mye nedbør og tåke. En tur til fjells i slutten av oktober er derfor et lite sjansespill. Jeg tok sjansen denne helgen men hadde ikke værgudene med meg. For å si det pent.

Sjelden har vel tåka ligget så tett uten antydning til bedring gjennom hele helgen. Det virket ok da jeg svingte inn på parkeringen i fjellet. Det hadde falt noen cm med snø og tåka subbet toppene. Men jeg hadde ikke før fått satt fra meg pikkpakket før tåka veltet inn og ødela moroa. Sikten var vel på rundt 30 meter og det regnet tett og blåste skikkelig. Kunne ikke vært dårligere vær for fuglejakt. Det ble noen turer ut i skodda uten gevær, bare for at bikkja skulle få strekt på beina. Jakt kunne vi bare glemme. Ja, ja - de mislykkede jaktturene gjør at man setter mer pris på de vellykkede, men det er mager trøst der og da. Får prøve igjen senere, håper å få klemt ut minst en helg til av denne jaktsesongen.

Kaldt og regn. Da ligger det an til tåke.



Sikten var vel på rundt 30 meter.


Hardt å være fjellfuru

Fortsatt frodig og grønt i fjellet, selv om bjørka har sluppet bladene






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar