2. oktober 2013

Sist jeg lå ute på fuglejakt var under en lekk presenning

.. 2x3 meter, full av hull etter at den var brukt som underlag for et lass pukk på hengern. Kl. 20 kom skybruddet og vi var tre mann som krøket oss sammen i hver vår etter hvert klissvåte sovepose: Det ble en lang natt... Etter det har jeg vært innom Helsport Varangerlavvu med ovn. Det patentet vurderte jeg som risikosport i sterk vind. Kommer nylonbåndene i toppen i kontakt med røykrøret vil de ryke og hele duken rase ned over ovnen. Sov dårlig når vinden røsket i duk og stang.  Da er det tid for å prøve noe nytt. Nå som jeg har fått dilla på lettvektsutstyr måtte det selvfølgelig bli noe veldig lett. Helsport har lansert sin versjon av lettvektstelt for 1-2 personer. Det har vunnet noen tester og ser lovende ut. Først og fremst på grunn av den lave vekten som er 970 gram inkl. stenger og plugger.  Det er ganske spede dimensjoner på dette  - og ytterduken er ikke langt unna gjennomsiktig. Jeg regner med at det skal være plass til meg og bikkja inne - og sekken i det bitte lille forrommet.  Men 970 gram da - det er jo ingenting. Gleder meg til å teste ut dette en av de nærmeste helgene. Og kanskje blir det en overnatting ute på neste års fuglejakt. Vi får se.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar