21. september 2010

Gordon setter Bossumskogens Black Bajas på tiurfot

Høsten 2010. Vi har skutt mange tiurer for Bajas - også gammeltiurer. Det krever erfaring å få gammeltiuren for skudd. Ikke presse for hardt og ikke for løst. Bajas knekte koden og skaffet oss mange spennende situasjoner. Her er et fuglearbeid som tok lang tid. På vei ned fra fjellet kom han på  en tiur som løp unna foran oss godt over 300 meter. Det var åpent et stykke nedover så den ville nødig ta til vingene. Jeg så hvor den var på vei: Mot en liten kolle med et tett kratt. Og det stemte - akkurat der kastet den seg ut. Og telefonen jeg filmet med ble sluppet i myra :-)

Får fortsatt puls når jeg ser denne filmen.

3 kommentarer:

  1. Stående fuglehund.
    Derfor er filmen stående :-/

    SvarSlett
  2. Leste ikke kommentaren din før etter at jeg hadde fått kink i nakken.

    SvarSlett
  3. .. Desverre ikke enkelt å rette opp. Proposjonene blir feil. Vi får heller legge skjermen når vi ser på denne. Denne tiuren får jeg ikke ut av tankene av en eller annen grunn. Burde antagelig ha lett enda lenger ut i fluktretningen...

    SvarSlett