22. februar 2016

Hvorfor i all verden plassere teltet sitt på en fjelltopp?? (Fordi man kan).

Nytt telt gir nye muligheter.
Jeg har alltid vært interessert i turutstyr, i hvert fall tiden etter 80 tallet da det kom en del nye løsninger på det meste. Opp i gjennom årene har jeg fått noen aha-opplevelser - og siste gang det skjedde var vel på Hardangervidda da jeg første gang gikk med lett sekk på overnattingstur. Det ble en annen turopplevelse. Og jeg likte det veldig godt. Følelsen av å kunne gå hele dagen uten å få vondt noe sted, friheten det er å kunne gå med alt utstyr på ryggen og ikke måtte sette leir før det mørkner.

Nå skifter jeg ut alle turteltene mine. Hvorfor det? Fordi det finnes andre telt som kan gi meg nye typer naturopplevelser.

Det første teltet jeg har sett på er det lille bombesikre soloteltet fra Hilleberg som heter Soulo. Det er mindre inneplass enn i superlighten jeg har brukt noen år, men det er tåler mer. Det tåler å plasseres på en værutsatt fjelltopp. Men hvorfor i all verden skal jeg sette det der? Jo, fordi jeg kan. Og fordi jeg liker meg på topper - og solnedgangen og soloppgangen vil kunne bli magisk. Derfor :-)



Teltet finnes i rødt, grønt og en farge som kalles sand. Jeg går all inn, og velger rødt. Ærru gal, sier kona. DET TELTET skal ikke jeg ligge i. Men hun skal få slippe det. - Soulo, jenta mi, det betyr Solo, alene, 1person.  Men, jeg skal altså også ha med en halvstor bikkje inn der. På papiret er det ikke plass. Jeg er spent på hvordan det fungerer i praksis.








Jeg har skrevet mer om dette på SQOOP.no her - og viser blant annet Souloen oppslått i stua.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar