20. august 2014

God kaffe på tur - aldri sur

Kokekaffe står høyt i kurs på tur, men ofte tyr jeg til andre varianter fordi det er litt mye styr med kokekaffe på korte pauser. Pulverkaffe er en nødløsning -  jeg syns ikke det smaker bra nok, uansett hvor kaffettørst og sliten jeg er. Growers cup turtrakteaposer med Boliviansk kaffe smaker godt men det blir mye søppel som må bære hjem igjen. Det finnes presskannefiltre som passer til kjelen min, men det blir enda en dings som veier litt for mye.

I dag har jeg skaffet meg et ultralett vaskbart kaffefilter som plasseres på eller i koppen. Førsteinntrykket er at den er utrolig lett (11 gram), at den passer under gassboksen når den ikke er i bruk og at kaffen blir best hvis jeg bruker et papirfilter i tillegg. Ellers renner kaffen for fort gjennom og den blir tynn.

Så får vi se da, om dette blir fast inventar i tursekken fremover.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar