21. mai 2014

Hvorfor det hoper seg opp med turutstyr?

Nede i 11 turhatter
etter å ha kastet overflødige. 

For 20 år siden hadde jeg 1 turcaps som ble brukt til alle aktiviteter. I dag har jeg også en favorittcaps, men i tillegg mange med hvert sitt bruksområde. Stabelen med capser på turrommet er en liten tankevekker. Jeg tok en gjennomgang og halverte antallet capser. Fortsatt har jeg de som er avbildet igjen.

Hva i all verden skal jeg med 11 forskjellige turcapser?








Favoritten - Stetson, kjøpt i Piza, Italia. Suger vann som en svamp - godværshatt.
Kveldstur-med-bikkja-hatten. Må ha lys når bajsen skal plukkes opp.
Lys grå, her er fargen viktigst. Brukes til alt annet enn tur.
Fiskecaps i anerkjent brand kjøpt i Aalborg, Danmark. Brukes til ørretfiske med flue tidlig og sent i sesongen :-)
Brukt som jaktcaps i 10 år. Degradert etter nærkontakt med beisepensel. Ike hjerte til å kaste den i denne rydderunden.
Nike caps som sitter godt fast på hodet. Brukes på seilturer.
Turcaps når resten av turklærne er i "sivile" farger.
Rypejaktcaps i godvær.  
Fuglejaktcaps i regnvær. Goretexforet.
Skogsfugljaktcaps. Dessverre litt varm på varme dager fordi den har et slags tett membranbelegg på innsiden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar