22. august 2010

2. slipp etter 30 sekunder: Stand, avanse og avslutter med treskjelling!


Vi har jo sett han gjøre dette tidligere så jeg ble ikke overrasket, MEN - på denne turen kom jeg helt inn på en ungtiur/kylling som satt forsteinet på en grein. Jeg ristet i greinen og kastet en liten granbarbit på den - men den rikket seg ikke. Bajas var helt i ekstase! Fuglen blunket og strakk hals - men ikke antydning til å ville lette. Tenkte den kanskje var blitt skadet i oppflukten. Vi lot den sitte men tok turenn tilbake litt senere - da var den heldigvis fløyet - vi så ikke noe på bakken heller. Alt dette er foreviget med en litt skjelvende iphone :-)
NÅ gleder jeg meg - Bajas er slaget!

2 kommentarer:

  1. Det er bra "oldisen" er i form, vi trenger en bankers for å få noen ordentlige situasjoner til å begynne med i jakta. Har faktisk størst forhåninger til den hvite iår, er usikker på Tara og hva som skjer med hodet hennes når det koker i topplokket av jaktlyst.. Virker som om alt som heter standinstinkt forsvinner samtidig som fuglelukte blir sterkere.. MEn vi får se, kanskje hun snart blir litt roligere.. Tror ikke det, men er evig optimist..
    Det er bra du har fått noen slipp på Bajas, hvordan er den fysiske formen hans? Vi får matche ham med en stigende kurve...

    SvarSlett
  2. Han er ikke i toppform, så det er godt vi har flere hunder. Men i løpet av uka er han nok det.
    Har vært morsomt å gå med han siste dagene - antagelig er det mye skogsfugl på våre trakter nå - har ikke tatt mange minuttene før det er kontakt med fugl.

    Gleder meg til å se Tinka i aksjon - det er jo håpet vårt for de nærmeste årene.

    SvarSlett